Flerbruksarena Mjær.

Postet av Driv Idrettslag den 12. Feb 2016

I forbindelse med at det nå skal bygges ny skole i Ytre Enebakk, skal det også bygges nye fasiliteter for kroppsøving for elevene.

Driv IL hadde i den forbindelse invitert alle potensielle brukergrupper til et møte for idemyldring og innspill på klubbhuset i går. På møtet var det i tillegg til Driv og idrettsrådet, representanter fra idrettskretsen, Enebakk kommune, Enebakk Skytterlag, Enebakk klatreklubb, Østmarka golfklubb og kampsportforbundet til stede.

Det kom opp innspill med ønske om skytebane, klatrevegg, golfsimulator, tennisbane, ishockeybane, kampsportarena, turnhall, håndballhall, plass til kafe, natteravner, idretts SFO, klubbhus/møtelokale, så behovet og muligheten for utnyttelse av en slik hall er helt klart stort.

Det ble gitt eksempler på løsninger fra andre gjennomførte prosjekter, og klatreklubben, kampsportklubben og golfklubben presenterte løsninger for sine aktiviteter og hva som var viktig for plasseringen av disse.

Oddleif Dahlen, anleggskonsulent i Akershus idrettskrets var godt fornøyd med at alle brukergrupper blir involvert helt fra starten slik at vi kan ende opp med gode forhold for alle. Han informerte blant annet også om viktigheten av å planlegge riktig for å utløse mest mulig spillemidler.

Det er naturlig at idrettsrådet er den som driver prosessen fremover, og de har alt tatt formell kontakt med kommunen. Det blir et møte med Driv, idrettsrådet og kommunen ganske snart for å avklare prosessen fremover.

Dagens Mjærhall er over 40 år gammel, og det er veldig viktig at vi får med flest mulig nå slik at vi kan få en best mulig løsning for alle.

Vårt utgangspunkt er idrettens behov og ønsker. Vi oppfordrer også til at et enda bredere lag av interessegrupper og brukergrupper melder sine innspill via Driv IL: post@driv-il.no.
Dere kan også bruke dette skjemaet: http://www.driv-il.no/p/4080/kontakt-oss

.