Drøbak Junior Multisport Challange

Postet av Driv Idrettslag den 21. Mai 2013

Elise Gamlem, Hedda Mikalsen og Marthe Engenes Birkeland. Foto: Vegard Birkeland

Pinseaften ble Drøbak Junior Multisport Challange arrangert for første gang. Det var totalet 21 lag på startstreken, og Driv stilte med lag i den yngste jenteklassen.
Multisport er en hard og utfordrende lagsport der lagene blir satt på både fysiske og praktiske prøver i en stor rundløype. Hele laget skal komme samlet i gjennom alle ostene, og avstanden mellom de stre på laget kan aldri være lenger enn 20 meter. Mellom postene skal de sykle og løpe.
Drivjentene Hedda Mikalsen, Elise Gamlem og Marthe Engenes Birkeland gjennomførte rundløypa med stil. De brukte totalt nesten 2 timer på 10 poster. Jentene representerer både langrenn, håndball og fotballgruppene i Driv, så dette er sann multisport.

Lagkaptein Hedda mente at det vanskeligste var når hele laget ble bundet sammen i beina og skulle klatre rundt i en terrengløype, og den verste utfordringen var å løpe og krype 150 meter i en gjørmete bekk. Jentene var litt oppgitt over at Elise ble påkjørt av en gutt fra et lag og tapte mye tid på at han ikke fikk løs sykkelen sin. Bortsett fra det kom de i mål med kun noen skrubbsår.

Etter at det meste av gjørmen var tørket vekk kunne de fortelle at de ville tilbake neste år, men håpet at det er flere fra Driv som blir med.

Tusen takk til Vegard Birkeland for tekst og bilder.
Gratulerer til de tøffe jentene våre med vel gjennomført konkurranse :-)

Astrid Celius.