Bærumsløkka gjorde som de ville

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 2. Sep 2016

(Bærumsløkka-Driv 7-1) Det stjernespekkede hjemmelaget gjorde som de ville og hadde full kontroll da Driv tok turen til Nadderud torsdag. Anført av en meget dyktig Olegs Matvejevs var rødtrøyene flere hakk bedre enn sine mindre meritterte gjester og vant til slutt med komfortable sifre. (Fra vårens hjemmekamp mot Bæreumsløkka. Arkivfoto: Magne Berg)

Til tross for at karrierekurven har pekt nedover for en håndfull av hjemmelagets spillere så er enkelte detaljer fra profflivets tilværelse fortsatt til stede. En stilfull entre der gutta i rødt trasker ut på kunstdekket for så å la kapteinen plukke opp matchballen som er pent plassert på et design kremmerhus. Men gutter, det er dommeren som plukker opp ballen, har dere glemt det?

Stilfull entre, da må det også være klasse når du går av banen. Da er naturligvis lystavla med spiller inn og ut på sin plass. Og med 5 tilskuere på plass, inkludert undertegnede, blir samtlige på tribunen flott informert om hvem som går ut og hvem som kommer inn.

Om kampen kan det sies at Løkka får en tidlig scoring etterfulgt av en til etter en drøy halvtime. Degrum markerer comebacket etter skaden med en redusering like før pause med en glimrende avslutning.

I 2.omgang er hjemmelaget gode og blåtrøyene blir løpende i mellom. I tur og orden må reservekeeper Troy plukke ytterligere fem baller ut av eget nett og et velspillende tar med seg 3 poeng.

Etter torsdagens resultater i avdeling 3 ligger nå Driv plassert under nedrykksstreken i det som blir et rotterace i kampen for spill i 5. divisjon også i 2017.

Bærumsløkka-Driv 7-1 (2-1)

Nadderud kg, 5 tilskuere

Laget: (4-4-2) Troy, Benjamin, Flåten, Kjell, Hoel, Braathen, Sørsdal, Matta, Vemund (Sean 35) Nyquist, Degrum.

1-0 Wæhler 7 min

2-0 Sørensen 32 min