Innholdsrik aften på Ekebergsletta

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 19. Aug 2016

(KFUM 3-Driv 8-4) Til tross for to strafferedninger og fire scoringer måtte A-laget reise tomhendt hjem fra Ekebergsletta torsdag kveld. Den fintspillende serielederen var i perioder flere hakk bedre enn blåtrøyene og kontrollerte kampen fra start til mål.

I forkant av kampen måtte Hovel kaste inn håndkle etter en maleepisode og Nyquist var også tvilsom. Johan, Fredrik og Kenneth er fortsatt ute noen uker til.

Oppgjøret er bare minutter gammelt da hjemmelaget tildeles straffespark, men Bartosz redder kontrollert og klarerer til corner. Den omsettes i scoring og Kåffa leder 1-0. Fremover skaper de blåkledde lite, men været er fint. Kvarteret er spilt når bortelaget får sin første sjanse for kvelden, men ballen styres like utenfor. Noen øyeblikk senere dobler vertene ledelsen etter spedt forsvarsspill. Vondt blir til verre like etter når gjestene etterlater seg hull i forsvaret og Karius øker til 3-0.

På to nye minutter scorer KFUM ytterligere to mål og leder 5-0 halvveis i første omgang. Det kan ikke skrytes all verden av forsvarsspillet, men hjemmelaget er gode. Nyquist må forlate banen med en vond fot og inn kommer Eirik Nordlie. Tempoet i kampen dabber noe av og Driv får være med å leke, Sørsdal kommer blant annet til en stor mulighet, like utenfor. Bortelaget fortsetter å prøve og blir belønnet når Troy noterer seg for en scoring etter godt forarbeid av Sørsdal.

Kåffa triller ball frem til pause og lagene hviler på stillingen 5-1. En ikke navngitt publikummer finner den rosa himmelen mer interessant enn fotballkampen. Sterke ord fra Siri.

Hjemmelaget starter 2.omgang best, men det er gjestene som scorer. Klassekontring regissert av Killerud sender Vemund alene med keeper. Sistnevnte er iskald og chipper ballen lekkert over burvokteren. Før feiringen er over øker vertene ledelsen. Braathen er aktiv og hans gode fot sender nok en gang Vemund igjennom, men denne gangen er keeper patent. På den påfølgende corneren kontrer de rød/hvite og fra egen halvdel løper Baktus igjennom alle hullene og spaserer inn 7-2.

Kvarteret før slutt noterer Vemund seg for kveldens andre scoring alene med keeper.

Matta, for anledningen omskolert som spydspiss, gjør en imponerende figur.

Nordlie noterte seg for årets første pinne

Så, etter 79 minutter kommer kveldens høydepunkt. Unge Nordlie mottar ballen på hjørnet av straffefeltet. Med den største selvfølgelighet curler han ballen i motsatt kryss og en forfjamset målmann lurer nok fortsatt på hva som skjedde. I andre enden av banen imponerer vår grønnkledde Polske målvakt. Mannen med votter og grønne fingre drar nok en strafferedning opp av hatten, denne gangen av det meget kvalifiserte slaget.

På overtid noterer hjemmelaget seg for kveldens siste scoring og fastsetter sluttresultatet til 8-4.

Det tetter seg til på nedre halvdel av tabellen og neste uke kommer Kjelsås 3 på besøk til stadion.

KFUM 3-Driv 8-4 (5-1)

Ekeberg kg - ca 30 tilskuere + dommerobservatør

Laget: (5-3-2) Bartosz, Dennis, Roar, Flåten, Kjell, Killerud, Braathen, Sørsdal, Troy (Matta 35) Nyquist (Nordlie 21) Vemund.

1-0 KFUM 6 min

2-0 KFUM 10 min