Poenget glapp i sluttminuttene

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 11. Jun 2016

(Bøkeby-Driv 3-2) Bortelaget kom tilbake to ganger, men nok en gang glapp poengene i sluttminuttet. En dødball på tampen ble avgjørende og Bøkeby tok med seg alle 3 poengene fra Myrerfeltet.

I en tøff periode var det et Drivlag som brettet opp ermene fra start torsdag. Gutta i blått stod opp i duellspillet og holdt vertene på avstand i åpningsminuttene. Halvveis i første omgang glipper det og hvitskjortene tar ledelsen etter et skudd like utenfor boksen.

Minutter før pause svarer gjestene. En nydelig pasning fra Matta i bakrom snappes av Braathen. Han tar med seg ballen inn i boksen, sender forsvareren ut for en wiener i brød og setter ballen knallhardt mellom beina på keeper.

2.omgangen er jevnspilt i første halvdel, men så overtar Driv initiativet. Anført av en meget oppegående Mathias Hov kriger bortelaget til seg flere muligheter. Dessverre er det Bøkeby som igjen tar ledelsen 20 minutter før slutt. En enkel forsering i gjestenes boks og Johan er sjanseløs.

Det tar ikke mange minuttene før blåtrøyene svarer. Matta klemmer til fra 30 meter og ei lefse av en avslutning går via Vemund og i mål. Høy kvalitet der.

Minutter før slutt får vi se en oppvisning i Maradona-klasse. Braathen drar med seg ballen fra sin høyre kantposisjon, sender 5 mann ut i bua, men avslutningen blir reddet på strek av burvokteren.

I det de fleste slår seg til ro med poengdeling så smeller det i motsatt ende av banen. Et hjørnespark blir slått på bakerste og stanges i mål bak en fortvilet Johan i Drivmålet.

Kampen ebber ut og bortelaget måtte ta turen hjem uten poeng fra Myrerfeltet. Tross tap var det flere positive ting å ta med seg til morgendagens kamp i cupen hjemme mot Indre Østham.

Bøkeby-Driv 3-2 (1-1)

Laget: (4-4-2) Johan, Dennis, Flåten, Troy, Tobias, Braathen, Kjell, Nordlie, Benjamin, Sørsdal, Kenneth. Innbyttere: Matta, Vemund.

1-0 Ferstad 22 min

1-1 Braathen 39 min