Ny ørefik for A-laget

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 28. Mai 2016

(Vålerenga-Driv 4-3) De hvitkledde gjestene hadde et poeng i lomma etter en sterk opphenting, men på overtid glapp det og Enga stakk av med alle poengene på Valle torsdag kveld. (Foto: Magne Berg)

Etter noen tøffe kamper de foregående rundene ventet tabellnabo Vålerenga på Valle Hovin kunstgress. Som de fleste andre kampene, skulle også dette bli en tøff batalje.

Driv legger seg lavt i banen i åpningen og lar vertene trille ball i bakre rekker. Dette hindrer ikke at Enga får spilt seg altfor enkelt igjennom og Evaldo sender de blå i føringen. Hjemmelaget lar seg inspirere av scoringen og maler på videre. Hurtige og tekniske blåtrøyer glir forbi bortelaget som kniv i varmt smør. Etter et raid får Brasilianeren Evaldo frispark på 25 meter. Lindbjerg plasserer det elegant i lengste hjørnet og dobler ledelsen.

Driv går rett i angrep etter avspark og ut av ingenting er Braathen fri, han spiller uselvisk Degrum på blank kasse som reduserer til 2-1. Kampen jevner seg noe ut. Hjemmelaget har mest ball, men skaper lite. Driv er stadig farlige på kontringer, men effektiviteten er ikke bortelagets sterke side.

De siste 10 minuttene før pause er innholdsrike. Først glipper det i bakre rekker hos bortelaget og blåtrøyene er igjen i en tomålsledelse. Minutter etter reduserer Hovel på en dødball, servert av Kjell. Kjell er på hugget og like før pausesignalet kriger han inn utligningen etter en strålende overgang.

2.omgang kunne jeg sikkert sagt og skrevet mye om. Jeg vet det var noen gode sjanser til begge lag, men notatene mine ligger igjen på Valle så vi hopper frem til det 90.minutt.

Begge har hatt sjanser til å avgjøre, men langt inn i overtiden virker det som alle slår seg til ro med poengdeling. En ellers meget god Kjell gjør sin eneste feil i kampen og Enga stikker av med alle 3 poengene.

Nå venter Grüner 2 på stadion førstkommende torsdag kl.20.15.

Laget: (4-4-2)

Johan, Benjamin, Troy, Kjell, Shangar (Matta 25 min) Braathen, Nordlie,(Skøyum)Sørsdal,Killerud, Hovel (Bartosz 84 min) Stein.

1-0 Evaldo 7 min

2-0 Lindbjerg 14 min