Storseier i lokaloppgjøret i Østfold(!)

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 14. Mai 2016

(Kråkstad-Driv 2 0-7) Da gressbanen til Kråkstad er under ombygging ble kampen flyttet til Tomter kunstgress. Lokaloppgjøret i Østfold ble en triumf og et fintspillende rekruttlag feirer 17.mai alene på toppen av tabellen. Referatet denne gangen er et alternativt et fra supportergruppen, Vemund Garden og Marius Nyquist.

2 min. Braathen starter med en tur i pølsebua.

4 min. Degrum feilaktig avblåst for offside, tror vi.

5 min. Samme mann spiller kaldt tilbake til Kråkstads keeper fra 7 meter.

8 min. Troy bommer fra 5 meter.

9 min. Unge Saltnes limer ballen i nettet, bak mål.

18 min. MÅL! Driv holder på ballen før Troy lomper ballen i mål fra 23,5 meter. Assist, Braathen.

20 min. MÅL! Kråkstads keeper legger ballen i beina til Braathen som banker den nede i hjørnet fra 24 meter. Assist, Kråkstads keeper.

23 min. MÅL! Stein bruker midtstopperen som rundingsbøye og limer ballen nede ved stolperota. Assist, Mario.

25 min. MÅL! Tobias sklitakler ballen til Stein i boksen. Innlegget smeller Skøyum i kassa på volley. Assist, Stein.

32 min. Driv har omtrent 92 trekk i laget før Tobias kommer til innlegg. Kenneth nikker rolig inn til Kråkstads burvokter.

40 min. Tobias smeller ballen i stolperota fra død vinkel.

43 min. MÅL! Stein sitt gode samarbeid med keeper fortsetter når han får ballen og tupper inn 0-5.

45 min. Driv med nok et langt angrep som ender med innlegg fra Tobias til Skøyum. Sistnevnte spiller rugby og går for fieldgoal. Høyt over altså.

45 min. MÅL! Corner fra Braathen stanges i nettet fra Drivs svar på Fellaini, Troy Saltnes.

Drivsupport og innbytterne på plass

48 min. Kenneth kommer alene med keeper og lemper ballen rett i klypa på sisteskansen.

50 min. Stein alene mot mål, men keeper kjører en beinparade i 6.divisjonsklasse og hindrer mål.

52 min. Kenneth går opp mutters alene og styrer headinga til side for mål fra 3 meter.

54 min. Flåten viser at formen er intakt etter skadeavbrekket med en fin demping og påfølgende sleivspark.

57 min. Innøvd cornervariant som Flåten klemmer 10 meter utenfor fra langt hold.

60 min. Bytte. Sean inn for Skøyum.

71 min. Bytte. Kevin inn for Rustad.

72 min. Bytte. Hov jr. inn for Mario.

78 min. Bytte. Rustad inn for Bartosz, Troy tar på seg hanskene. Polakkene skal nå et fly.

80 min. Bytte. Skøyum inn for Braathen.

84 min. Tobias spiller Skøyum igjennom som limer ballen midt på keeper.

88 min. MÅL! Drømmescoring av Killerud! Flåten slår en perfekt ball i bakrom på Tob som smeller ballen over feltet på bakre hjørnet av 16 meteren. Der står Killerud som smeller til på volley opp i nærmeste kryss. Årets mål uansett nivå! Assist, Tobias.

90 min. Troy etterlyser arbeidsoppgaver til keeperjobben sin.

SLUTT!

Neste rekruttkamp er fredag 20.mai hjemme mot Nordstrand 4. Kampstart kl.20.15.

Kråkstad-Driv 2 0-7 (0-6)

Laget: (4-4-2) Bartosz, Mario, Flåten, Stubberud, Killerud, Tobias, Braathen, Troy, Skøyum, Kenneth, Stein. Innbyttere: Sean, Kevin, Jonas Hov. Ikke byttet inn: Randem

v/ Vemund Garden og Marius Nyquist