Kom til kort mot KFUM

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 30. Apr 2016

(Driv-KFUM 3 1-5) A-laget kom kraftig ned på jorda etter to strake seire. Gjestene fra Ekebergsletta var best i det meste og tok til slutt en svært komfortabel seier. Foto: Magne Berg

Hjemmelaget forsøkte å stå høyt innledningsvis og åpner best de første minuttene. Dessverre blir laget straffet knallhardt etter en forsvarsfeil tidlig i kampen. Ingen i backfireren faller av og Kåffaspissen kan enkelt trille inn 0-1. Mål preger kamper og etter dette tar bortelaget mer og mer over. Nærmere midtveis i omgangen kommer 2 raske scoringer og plutselig er kampen tilsynelatende punktert. Igjen, ikke patent forsvarsspill.

Vertene får justert seg noe og resultatet står seg til pause.

2.omgangen bærer håp om noe bedring. Defensivt er det tryggere, men blåtrøyene må jage scoring. Etter 20 minutter kommer reduseringen når Hovel banker inn ballen fra 16 meter. Veteranens 7 mål for sesongen.

I jakt på flere reduseringer åpner det seg store rom defensivt og det er KFUM som skaper de store sjansene. Etter 72 minutter punkteres kampen når bortelaget avslutter et glimrende angrep bak en sjanseløs Johan i buret.

Ytterligere en scoring gjør at gjestene vinner overbevisende med hele 1-5 og reiser hjem med 3 poeng, fullt fortjent. Driv forsøkte å presse høyt som i de foregående kampene, men i dag lykkes ikke blåtrøyene og ble løpende i mellom. Det utnyttet ballsikre Kåffaspillere og det ble en tung dag på jobb for Drivs utvalgte.

14 dager kampfri før Kjelsås 3 venter på Oslos tak 12 mai.

Driv-KFUM 3 1-5 (0-3)

Laget: (4-4-2)

Johan, Benjamin, Roar (Kenneth 22) Kjell (Shangar 79) Killerud, Braathen (Nordlie 73) Sørsdal, Degrum, Troy, Vemund (Skøyum 76) Hovel.

0-1 KFUM 3 min

0-2 KFUM 17 min