Årets andre treningskamp for rekruttlaget

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 4. Mar 2016

(Driv-Nordby 2-5) Rekruttlaget spilte onsdag årets andre treningskamp. I en tett og jevn kamp var gjestene mest effektive i snødrevet.

Blåtrøyene har initiativet i 1.omgang, men det er bortelaget som scorer på sjansene. Etter snaue 10 minutter tar de sortkledde ledelsen og kvarteret senere dobles den etter at hjemmelaget mister ballen på egen halvdel.

Rekruttene skaper gode muligheter, blant annet klinger det i treverket flere ganger, men ineffektivitet gjør at det fortsatt står 0-2. Nordby derimot skulle vise seg å være svært så effektive og scorer også på sin tredje mulighet i første omgang slik at pauseresultatet ble 0-3.

Pausen ble benyttet godt både av hjemmelag og brøytemannskap.

2.omgang starter med et voldsomt kjør. Stort tempo og høy intensitet fra begge lag. Kvarteret ut i omgangen kommer hjemmelagets redusering etter en dødball. Det kriges godt og Matta får til slutt banket ballen i mål. Et meget ungt rekruttlag, deriblant 4 spillere fra G15 gjennomfører 2.omgang og greier seg meget bra.

Nordby har økt ledelsen da den for kvelden dyktige dommeren tildeler vertene straffespark. Den setter Stubberud sikkert i mål og reduserer til 2-4. Bortelaget scorer ytterligere et mål på tampen uten at det er av stor betydning.

I noe utfordrende forhold var det effektiviteten som var den avgjørende forskjellen på lagene denne kvelden. Spillemessig hang rekruttlaget vel så godt med og dominerte også i perioder. Neste uke venter årets tøffeste motstander for rekruttlaget, da venter 5.divisjonslaget Fjellstrand på stadion.

Driv-Nordby 2-5 (0-3)

Laget: (4-4-2)

Bartosz (Theo 46) Matta, Troy, Stubberud, Benjamin, Sean (Jørgen 60) Flåten, Braathen, Skøyum (Hoel 60) Kenneth, Degrum.

0-1 Nordby 11 min

0-2 Nordby 24 min