Juniorlaget med råsterk borteseier

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 11. Okt 2015

(Røa-Driv 1-6) Nok en bunnsolid første omgang la grunnlaget for seier til de blå. Fire måls ledelse til pause sørget for at bortelaget kunne kontrollere den andre omgangen og de unge håpefulle har virkelig fått opp dampen denne høsten.

Tross en litt famlende åpning og et par brente sjanser tar gjestene ledelsen på Voksen etter 12 minutter. Troy er frempå etter en dødball og prikker inn ledelse.
Få minutter senere blir Vetle dratt ned på en dødball og dommeren blåser et korrekt straffespark.
Kaptein Dennis er sikkerheten selv og dobler ledelsen.

Røa får en kjempesjanse like etterpå, men Matta drar frem en fantastisk redningen og fortsetter sitt gode keeperspill denne høsten.

Anders er ikke kjent som den største måltyven, men etter halvtimen er han på plass og øker blåtrøyenes ledelse til 3-0. Unge Grøholt er ikke ferdig og minutter senere ekspederer han en dødball i mål og scorer sitt tredje på de to siste kampene.

Røa trenger poeng for å unngå nedrykk og etter at de beseiret Driv på Mjær i juni, trodde de nok at 3 poeng var innen rekkevidde denne kvelden. Men bortelaget har virkelig fått opp dampen denne høsten og har vært svært solide i høst. Guttene fra Ytrebygda tar med seg 4 mål og rent bur til pause.

En allerede vanskelig oppgave blir umulig for hjemmelaget etter timen på Voksen kunstgress. Røas Johannes Bergvold mottar sitt andre gule for kvelden og dermed tidlig dusj for midtbanespilleren.

Overraskende nok er det rødtrøyene som scorer kampens neste mål og reduserer 20 minutter før slutt. Det lille håpet om poeng kveles minuttene før slutt da "trikker`n" Kenneth stanger inn gjestenes femte før Vemund er først på en retur og fastsetter sluttresultatet til 1-6.

En god uke for juniorlaget med to seire går nå inn i sesongens siste uke som avsluttes med hjemmekamp mot rivalene fra Oppgård fredag 16 oktober kl.18.30 på stadion.

Røa-Driv 1-6 (0-4)
Voksen kunstgress
Tilskuere: 25

Laget: (4-4-2)
Matta, Artan, Dennis (Mats 80) Stubberud, Anders, Tobias (Stian 78) Vetle, Braathen, Mats (Kenneth 64) Vemund, Troy.

0-1 Troy 12 min
0-2 Dennis (straffe) 18 min