Seier i årets siste hjemmekamp

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 25. Sep 2015

(Driv-Kjelsås 3 4-2) Etter tre tap på rad snudde det for de blåkledde torsdag kveld. På en regntung aften var det Driv som ville mest og tok en fullt fortjent seier over tabellnaboen fra Grefsen.

Kampen åpner på det jevne med to lag som føler og tar på hverandre. Kjelsås er nærmest i starten, men riktig farlig blir det ikke. Det lille som kommer tar Johan seg greit av, som forøvrig spilte en meget god kamp mellom stengene.

Kvarteret er spilt da Nyquist har rett adresse på et frispark og Degrum styrer inn ledelse til hjemmelaget. Scoringen gir vertene ekstra energi og like etter er Nyquist nær å doble, men en god inngripen av bortelagets burvokter hindrer 2-0. Minutter senere er han derimot sjanseløs. En ny presis dødball blir ekspedert i mål av bortelagets uheldige stopper.

En tilsynelatende betryggende ledelse reduseres bare minutter etter. Et frisparktrekk fra gjestene setter de blå ut av spill og skuddet går i mål via styring i feltet.

I en småkjølig høstluft øker temperaturen betraktelig like før pause. Veteranen Kjell Ove Haug får et ublidt møte med en Kjelsåsalbue og tar telling. Bortelagets spiller belønnes med rødt kort og marsjordre. Kjell mottar behandling og gult kort for sin opptreden. Pausen kommer beleilig.

2.omgang er et langt gjesp frem til timen er spilt. En livlig Fredrik Skøyum har entret banen og fyrer av fra skrått hold. Keeper må gi retur, Hovel er våken og øker ledelsen for vertene.
Blåtrøyene overtar kampen fullstendig og i perioder er det enveis kjøring mot gjestenes mål.

På en sjelden visitt får Kjelsås en corner 10 minutter før slutt. Helt umarkert får oransjetrøyene redusere til 3-2, helt mot spillets gang.
Reduseringen skaper panikk i hjemmelagets forsvars i minuttene som følger, men de blå rir av stormen.

Et par minutter før full tid punkteres kampen. En god Skøyum drar seg fri på kanten, han serverer Troy foran mål som enkelt setter inn 4-2.

En fullt fortjent seier til blåtrøyene som ville mest i regnværet. Siste serierunde går torsdag 8 oktober, borte mot Fire Lys.

Driv - Kjelsås 3 4-2 (2-1)
Mjær stadion
Tilskuere: 43

Laget: (3-4-1-2)
Johan, Dennis, Kjell, Killerud, Vemund (Skøyum 56) Sørsdal, Nyquist (Shangar 81) Braathen (Nordlie 74) Troy, Degrum, Hovel.

1-0 Degrum 14 min
2-0 Selvmål 27 min