Nytt og nyttig før neste hjemmekamp

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 1. Mai 2017

Torsdag er det ny hjemmekamp for A-laget, motstander er Sunnmørsgjengen Brosundet. Lagene møttes i 2015 sesongen og ble to svært innholdsrike oppgjør. 14 mål, 14 gule, 3 røde og 3 poeng til hver var fasiten etter de to oppgjørene. Torsdag smeller det på nytt og gutta i blått ser virkelig frem til matchen. Redaksjonen har tatt en titt på hva som rører seg i troppen før neste hjemmekamp. (Fra hjemmekampen mot Brosundet i 2015. Foto: Magne Berg)

Med unntak av russegutta er troppen friske og raske. Theo fikk riktignok en trøkk i fingeren på gårsdagens trening, men han har tross alt 9 andre så han blir nok klar.

Hovel er i storform om dagen. Et besøk på Kafe Latter og høydeopphold i Holmenkollen i løpet av helgen har vedlikeholdt den formen sier en hemmelig kilde til redaksjonen.

Coach skal være noe misfornøyd med at kapteinen skal ha brukt helgen til å spille bordtennis. "Han burde være et bedre forbilde i helgene" uttaler Randem i en kommentar. Kaptein Degrum kontrer da han hører påstandene fra sjefen. "Jeg spilte ikke bordtennis, men beerpong" svarer lysluggen kjapt.

Sjokkerende nyheter

Flere av de yngste gutta skal ha blitt observert natt til 1.mai. Dette sender sjokkbølger gjennom idrettsmiljøet i bygda. Mange reagerer sterkt på den tilsynelatende ranglingen. "Da jeg var på deres alder var dette totalt uakseptabelt" uttaler Vemund Garden i en kommentar. "Situasjonen med dagens ungdom er ute av kontroll" fortsetter en bekymret Stian Skøyum.

Redaksjonen fikk følgende kommentar fra Coach. "Ingen kommentar"

Foreldrekontakt Knut Hovel, vil følge saken nærmere.

God stemning

Foruten disse påståtte hendelsene er det god stemning i laget. En tøff seriestart til tross, så er gutta klare til å jakte 3 poeng på torsdag. I dag ryktes det at laget skal trene kl.16.00. "Fantastisk tidspunkt, da rekker jeg Liverpool-matchen" forteller Nyquist i en SMS. "Ikke imponert. Coach vet at gutta har mer enn nok med å huske hvilken dag vi trener på, og nå bytter han klokkeslett?" spør en frustrert Fredrik Skøyum.

Redaksjonen vil være tilstede på dagens trening for å dekke alle viktige og uviktige hendelser.

Husk hjemmekamp torsdag 4 mai kl.20.15. Den vil du ikke gå glipp av.

Driv IL Fotball