På rett spor i snødrevet

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 8. Mar 2017

(Driv-Oppegård 2-2) Årets andre treningskamp for A-laget ble spilt onsdag kveld. Lagene byttet på ledelsen, men endte til slutt uavgjort i en kamp som ble preget av det kraftige snøværet. (Fra fjorårets kamp mot Nordstrand. Foto: Magne Berg)

Dagen startet så fint, men snøværet kom snikende i timene mot kampstart. En rask brøytevakt gjorde spilleforholdene noe bedre. Blåtrøyene var passive det første kvarteret og gjestene i gult tok ledelsen etter svakt press på ballfører. Hjemmelaget løftet seg etter dette og tok over initiativet i kampen.

Hjemmelaget spiller seg til flere havlsjanser, men etter 25 minutter kommer utligningen. Flåten bryter høyt og trer Nyquist igjennom. Han er iskald og setter ballen mellom beina på keeper. Blåtrøyene fortsetter i samme (ski)spor og ruller opp flere gode angrep. Minutter etter utligningen går Fredrik på et smart løp. Han avslutter, keeper gir retur og Nyquist setter den kontant.

Lagene tar pause på 2-1 og brøytemannskapet trår til igjen, denne gang ved Einar Braathen.

Oppegård starter 2.omgang best, men uten de store sjansene. Hjemmelaget ligger kompakt og tvinger de gulkledde på tvers. Halvveis i omgangen glipper markeringen på en dødball og bortelaget setter kula bak en ellers god Bartosz i målet.

De siste minuttene preges av igjen mye snø på banen og to slitne lag. Driv er nærmest seieren, både Hovel og Vemund får hver sin mulighet, men stolperot og tverrliggeren er i veien.

Kampen ender 2-2, noe som nok gir et riktig bilde ut fra spill og sjanser. Oppegård er forøvrig også motstander i årets seriespill for A-laget.

Neste treningskamp spilles borte mot Ski 20 mars, før Fjellstrand kommer på besøk 29 mars.

PS. To unggutter fikk sin debut på A-laget, Jonas Tidemann og Matas Jakubonas. Godkjent debut fra de begge.

Fakta:

Driv-Oppegård 2-2 (2-1)

0-1 Oppegård 19 min

1-1 Nyquist 28 min

2-1 Nyquist 33 min

2-2 Oppegård 67 min

Laget: (4-4-2) Bartosz, Kevin, Flåten (Tidemann 71) S.Skøyum, Tobias, Stein, Braathen (Hovel 46) Troy, F.Skøyum (Sean 58) Vemund, Nyquist (Matas 74)