Kioskdrift-informasjon

0,5 ts salt

Til lagledere:

Kiosk-salg!
Her kommer litt info vedrørende kiosksalget.
Kiosken skal være oppe fra mandager til og med torsdager fra kl 17.00-21.30.(kl 22.00 hvis det er kamper som spilles sent) og de søndagene det er kamp, da må dere se når de spilles. De som har kioskvakt må selv bruke sunn fornuft, er det ingen på banen når klokken er 20.00, så stenger man... Men, ikke gå før kampen starter.

Prislister står i kioskene, det skal være salg av pølser/lomper, toast, nudler sjokolade, is, vafler, brus og kaffe.

Vaffelrøre skal hver enkelt kioskvakt ta med seg. Hvor mye dere skal lage varierer litt i forhold til hvor mange kamper- og aldersgruppe. Se på kampoppsettet over kampene. Jeg legger med en oppskrift på vaffelrøre hvis noen vil lage selvJ Er det noen som ønsker å bake kaker i tilegg er det fint.

Pengeskrin og nøkler hentes hos Line Nilsen i Borgveien 19 A, etter avtale på tlf 473 37 103, da avtales også tilbakelevering av nøklene. Hvordan dere velger å gjøre det innad i laget i løpet av uken er opp til dere. De som har hatt siste vakten i kiosken skriver en liste over hva som mangler (pølser, lomper, is, syltetøy, kaffekopper osv)

Skal det være at man går tom for noe i løpet av uken, ta penger fra kassen, handle på Rema 1000, og legg kvitteringen med navnet på den som har handlet i kassa.
Det blir sendt ut en liste over alle kampene som spilles på Mjær når vi får ferdig oppsettet.

Ingen dommere skal hente ut penger i kiosken, dette får de utbetalt på konto.

Nytt av året er at der er bankterminal i kiosken, denne må avstemmes etter endt kioskvakt. Legg kvitteringen sammen med oppgjør etter endt uke. Bruksanvisning henger i kiosken.

Vask av toaletter i driftshuset
Toalettene i drifthuset er det laget som har kioskuke har ansvaret for at disse vaskes/tømmes søppel. Det skal gjøres hver dag dere har kioskvakt. Utstyr står nede ved toalettene.

Har dere noen spørsmål angående kiosken så ta kontakt med meg på tlf 473 37 103 eller mail line.drivfotball@hotmail.com eller Kenneth Røkeness på tlf: 90610516 eller mail fotball@driv-il.no.

Hilsen Line Nilsen

Til dere som skal ha kioskvakt!

Alle som skal stå i kiosken, må ta med seg vaffelrøre, Toro vaffelrøre er enkelt. Er det noen som har lyst til å lage noe annet i tillegg, eks kanelboller, boller, sjokoladekake osv så ta det gjerne med .-)

Dager der det er mange kamper, vil det nok gå mye..

Her er kioskinstruksene:

• Sett på oppvaskmaskinen hvis der er mye oppvask fra dagen før
  • Sett ut stolene til utebordene (de står i gangen)
  • Sett på pølsekokeren, egen instruks står på pølsekokeren.
  • Sett på kaffe (6 ss med kaffe til full kanne med vann)
  • Sett ut godteri (det ligger i en boks under benken, og sjokolade er i kjøleskapet)
  • Begynn og stek vafler
  • Åpne lemmene foran vinduene
  • Sett ut søppelbøtte
Når kioskvakten er ferdig:

• Ta inn stolene
  • Tøm pølsekokeren for vann, ”dunken” vaskes godt
  • Skyll og sett det som skal vaskes i oppvaskmaskinen
  • Pass på at kaffemaskinen blir vasket godt for hånd
  • Sett inn godteriet i kjøleskap og boksen under benken
  • Vaffeljernet rengjøres GODT
  • Vask over gulvene, mopper med mer er i gangen, vask også gulvet inne på ”kafeen” hvis det er behov for det.
  • Vask over benkene
  • Lukk lemmene
  • Kast søppel i søppelkassa som er nede ved porten til banen

VASK TOALETTENE I DRIFTSBYGGET
    Utstyr står nede i driftsbygget
Pappkrus, servietter osv ligger innerst i gangen.

Går dere tom er det bare å ta en titt rundt om. Er det ting som mangler, kan dere ta penger fra kassa og handle på Rema 1000, legg kvitteringen i kassa.

Skal det være noe dere lurer på, så ta kontakt: Line Nilsen 473 37 103 ellerKenneth Røkeness 906 10 516.