Snudde kampen - sikret seieren på overtid

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 12. Aug 2016

(Driv 2-Grorud 3 6-5) I en fotballkamp som hadde det meste, så det lenge ut til at gjestene skulle stikke av med poengene fredag kveld. Først på overtid snudde rekruttene matchen og sikret en ny 3 poenger i det som var en ellevill forestilling på stadion.

Topp mot bunn, allikevel advarte coach Randem om at dette ville bli en vanskelig kamp. Borteoppgjøret i april endte med 8-6 seier og kveldens oppgjør skulle vise seg og bli enda jevnere.

Advarselen ble møtt med døve ører for før 10 minutter var unnagjort leder gultrøyene fra Groruddalen. Strukturen er dårlig i starten og laget henger ikke sammen, hverken offensivt eller defensivt. Det fører til uryddig forsvarsspill og unøyaktighet offensivt.

Halvveis i omgangen er det tendenser til bedring og Vemund tupper inn reduseringen. Dødball har vært en god resept tidligere i sesongen og minutter senere stusser Flåten inn utlikning etter en presis corner. Blåtrøyene strammer opp bakover og overtar initiativet i kampen, men da lagene går til pause er de like langt.

Den andre omgangen skulle bli en prøvelse for alle involverte. Samtlige aktører hadde høy hvilepuls og varme topplokk. På sidelinjen frustrerte spillet såpass at benken ble gjort oppmerksom på hjertestarteren. Vertene sliter på ny med strukturen i laget og lekker som en sil i åpningen. Timen er spilt og på ny er Grorud i en tomålsledelse. Det fjerde målet får ikke undertegnede med seg da han er bak bua for å sjekke nedbøren.

Med et kvarter igjen gjøres det grep fra sidelinjen. Laget legger om til 3-4-3, flytter presshøyden og får umiddelbart uttelling. Ny corner og Richard Hellerud stanger ballen i motsatt kryss. Minutter etter peker pipeblåseren på straffemerket etter en felling og kaptein Dennis Røkeness er sikkerheten selv. 4-4.

Blåtrøyene fortsetter kjøret mot slitne gjester og det klinger i metallet. Den påfølgende returen snappes av en gulkledd. Han glir igjennom vertenes forsvar som en kniv i varmt smør og sender byguttene i ledelsen for tredje gang denne kvelden. Driv svarer umiddelbart og Nyquist sørger for balanse i regnskapet.

Godt oppmøte på en fredag kveld

Hjemmelaget er ikke fornøyd med det ene poenget og fortsetter kjøret. Temperaturen stiger og dommeren har sin fulle byrde med å holde kontroll på oppgjøret. Mest energi velger han å disponere på to svært hyggelige trenere i en trivelig passiar. Kampen er på overtid og det går mot poengdeling da Braathen blir tildelt frispark midt på gjestenes halvdel. Ballen lempes inn i feltet, Flåten går i full strekk og pirker ballen i mål til øredøvende jubel fra de drøyt 30 fremmøtte.

Dommeren er fornøyd med 94 minutter hawaifotball og rekruttlaget tar sin 5 strake seier. En sliteseier av de sjeldne som smakte ekstra godt og Driv 2 befester sin posisjon på toppen av tabellen.

PS. A-laget tok 3 "gratis" poeng torsdag kveld da de ble tilkjent 3-0 seier på WO. Røa 2 ikke kunne stille lag.

Driv 2-Grorud 3 6-5 (2-2)

Laget: (4-4-2) Theo, Benjamin (Richard 46) Dennis, Flåten, Kevin (Hoel 46, Sean 65) Tobias, Braathen, Troy, Matta (Stubberud 70) Nyquist, Vemund.

0-1 Grorud 6 min

0-2 Grorud 9 min