Uavgjort i naboduellen

Postet av Driv Menn Senior A den 3. Mar 2015

Etter 9 baklengs fra forrige treningskamp, var det et noe mer gjerrig Driv som tok turen til Spydeberg søndag ettermiddag.

Det var riktignok ingen gnistrende forestilling de 12 fremmøtte fikk se. Spydeberg tok kommandoen fra start, men kampplanen til Driv sine utvalgte var først og fremst å tette igjen bak, så scoringene uteble. Allerede etter 3 minutter setter Fredrik Killerud ballen i mål, men avblåses for offside.
På tross av et noe guffent vær preget ikke det spilleforholdene nevneverdig. Derimot så linjemann på motsatt side lite komfortabel ut, mannen med flagget var for dagen Oddmund Garden.

Selve kampen preges av mange dueller og lite finspill. Hjemmelaget har ballen mest, men utreder svært lite produktivt. Driv har god kontroll defensivt, men sliter med omstilling fra forsvar til angrep og vi gir fra oss ballen altfor lett. Dette gjør at vi bruker mye krefter på å forsvare oss, men det gjør vi til gjengjeld bra.

Inn i siste del av 1.omgang greier vi omsider å kjøre noen overganger med god presisjon. Gutta er presise og kommer til noen halvsjanser. 5 minutter før pause skaper vi et godt trykk på dødball og på bakerste krangler Vemund ballen over streken til ledelse for bortelaget. Frem til pausesignalet kontrollerer gutta inn ledelsen og lagene går i garderoben for å følge innspurten på 5-mila.

2.omgang starter som den første. Spydeberg har en del ball, men Driv forsvarer seg godt. Begge lag begynner etterhvert å bli slitne og bortelaget får noen gode overgangsmuligheter etter feil fra hjemmelaget. Dårlig besluttsomhet på siste 1/3 av banen gjør at mulighetene til å øke ledelsen skusles bort.
Dette blir vi straffet for og 10 minutter før slutt kommer utligningen. En liten glipp i et ellers prikkfritt midtforsvar gir hjemmelaget muligheten og denne gangen lot de seg ikke be to ganger.
På overtid kommer Nyquist igjennom og får pirket ballen over streken, men blir avblåst for angrep på keeper.

Kampen ender 1-1 og må sies å være et greit resultat utfra kampbildet. Sett med Drivøyne var det godt å få den defensive delen på plass, selv om det gikk noe på bekostning av det offensive.

Neste treningskamp for A-laget er lørdag 7 mars kl.13.00 på Mjær stadion. Da kommer Langhus på besøk.

Sportslig hilsen

Coach Randem