Rekruttlaget fortsetter seiersmarsjen

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 20. Aug 2016

(Høybråten/Stovner 3-Driv 2 3-4) Rekruttlaget tok fredag sin sjette strake seier og økte luken på tabelltoppen. En tilsynelatende komfortabel ledelse ble spist opp på slutten, men oppofrende forsvarsspill sørget for at alle poengene ble med hjem til bygda.

Men det startet slett ikke bra for gjestene. Kampen er ikke gammel da de lyseblå får en gavepakke fra dommeren. Han ser noe ingen andre ser da han dikter opp en hands og peker på straffemerket. Keeper en vei og ballen den andre og H/S leder 1-0. Kampplanen var å ligge lavt å kjøre kontringer, men aggressiviteten er alt for dårlig så vertene dikterer det meste i starten.

Dødball har vært en suksessfaktor i hele år. Uret passerer 17 minutter og Jokke stanger inn utligningen. 28 åringens syvende scoring for året. De hvitkledde gjestene får strammet opp forsvarsspillet og blir stadig farligere på kontringer. Halvtimen nærmer seg når Felix spilles glimrende fri på høyrekanten. Han legger inn og på det andre forsøket chipper Braathen ballen i bue over burvokteren, med venstre(!) Et ben han normalt knapt greier å stå på.

Rekrutt har god kontroll og tar med seg ledelsen til pause.

Åpningen av den andre omgangen er bortelaget klart best. Bunnsolid defensivt og giftige kontringer rulles opp på rekke og rad. Først banker Nyquist inn kveldens tredje fra drøyt 25 meter. Keeper har nok hatt bedre inngrepner, men det bryr den hjemvendte sønn seg lite om. Så er det klart for rekruttlagets veteranspiss. For andre kamp på rad stanger Richard Hellerud ballen i mål etter hjørnespark og øker ledelsen til 4-1. Richard leverte forøvrig en god kamp på topp, han går foran i krigen og baner vei for resten av ungdommen.

Richard Hellerud leverte en ny god kamp

Ledelsen ble tydelig litt for komfortabel og bortelaget inviterer gladelig sin motstander inn i kampen igjen. Kvarteret før slutt får de lyseblå heade fritt fra kort hold og den Polske sisteskansen er sjanseløs. Som om ikke det var nok gir hvitrøyene vertene nok en scoring og det er fram med hjertestarteren igjen.

Avslutningsminuttene er spennende. H/S legger trykk på gjestene sine, men de hvitkledde forsvarer seg nå meget bra. Tøft og kontant forsvarsspill gjør at hjemmelaget ikke kommer til flere sjanser og dermed blir alle poengene med hjem. 5 kamper gjenstår av sesongen og rekruttlaget troner fortsatt øverst på tabellen.

Neste kamp er hjemme mot nabo Kråkstad fredag 26 september kl.20.15 på stadion.

Høybråten/Stovner 3-Driv 2 3-4 (1-2)

Høybråten kunstgress, ca 15 tilskuere

Laget: (4-4-2) Bartosz, Kevin, Flåten, Stubberud, Anders, Felix, Braathen, Matta, Sean (Haug 62) Richard, Nyquist (Sean 70)

1-0 H/S 12 min