Smilet tilbake i etterlengtet seier

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 17. Jun 2016

(Driv-Lindeberg 6-1) Etter fire tap på de fem siste kampene ble det en etterlengtet seier torsdag kveld. Driv manglet flere sentrale spillere, men de utvalgte gjorde jobben godt. I en ikke så alt for velspillende kamp var det gutta i blått som ville spille ball og ble belønnet med 3 poeng. (Foto: Magne Berg)

For det var akkurat det siste som var utslagsgivende på Mjær stadion. Bortelaget var mer interessert i diskusjoner med dommer, motspillere, tilskuere og medspillere. Ikke en eneste situasjon fikk passere uten verbalt oppgulp fra en rødkledd, dårlig oppdratt bygutt.

Nok om det. Driv valgte å spille ball og holde kjeft, stort sett da.

Den første halvtimen er ikke mye å skrive hjem om, så da gjør jeg heller ikke det. Bortsett fra det jeg skrev nå da, så noe ble det allikevel. I det klokka passerer 32 minutter tar hjemmelaget ledelsen på dødball. Flåten strekker frem foten på Braathens presise legg og vi snakker 1-0. Ledelsen varer i to små minutter før en Engelsktalende rødskjorte bestemmer seg for å leke Dimitri Payet. 1-1.

Før pause rekker vertskapet 2 nye scoringer. Først sender Kjell hjemmelaget på ny i føringen, før Flåten igjen er involvert og pirker inn sitt andre for dagen. Flåten, bedre kjent som "Sambajokke" noterer seg ofte for to mål i kampene han scorer. Forrige og foreløpige eneste gang var på Haslum i april 2014.

2.omgang blir etterhvert en ren parademarsj. Hjemmelaget ruller opp det ene angrepet etter det andre og med bedre presisjon ville gjestenes keeper med hettegenser hatt langt mer å gjøre. Det nye spissparet Tob/Troy kvitterer ut hver sin scoring og sier seg fornøyd med det.

Det var mange spesielle faktorer rundt denne kampen. I tillegg til et sirkus av en fotballkamp var også speakeren savnet. Han kom til synet etter 80 minutter da han plutselig blir byttet inn(!) Redaksjonen kjenner til at han skal ha deltatt på et par treninger i det siste og har åpenbart imponert trenerteamet.

I tillegg til en spillende speaker entrer også treneren banen. Han bekler spissrollen og scorer beskjedent nok bare et mål.

3 etterlengtede poeng føres inn i regnskapet og ser frem til siste serierunde før sommerferien.

Driv-Lindeberg 6-1 (3-1)

Laget: (4-3-3) Roger, Dennis, Flåten, Troy, Benjamin, Nordlie, Sørsdal, Kjell, Braathen, Matta, Killerud.

Innbyttere: Stubberud, Tobias, Bartosz, Randem