Blodig alvor i ellevill målfest på Grorud

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 24. Apr 2016

(Grorud 3-Driv 2 6-8) Rekruttlaget tok sesongens første seier da de slo Grorud tredje beste menn. En vanvittig fotballkamp med hele 14 scoringer sørget for god underholdning for de fremmøtte fredag kveld.

Kampen åpner nølende fra bortelagets side. Laget bruker tid på å tilpasse seg det slitte 16 år gamle kunstgressdekket. Tross denne usikkerheten er det hvitkledde rekrutter som skaper sjanser. Som i forrige kamp gode muligheter, men manglende effektivitet gjør at hjemmelagets mann med votter fortsatt beholder smultringen.

Halvveis ut i omgangen omsettes endelig en sjanse i mål da Troy gir bortelaget ledelsen. Den spises opp i løpet av 5 forferdelige minutter da gavmilde gjester forærer Grorud to gavepakker som omsettes i form av scoringer.

Offensivt henger rekruttlaget godt med og hjemmelaget sliter med temporaske angrepsspillere. Spesielt Troy er en håndfull for de gulkledde og etter 35 minutter banker han til fra langt hold og lagene er like langt. Minutter før pause tildeles bortelaget straffespark etter en hands. Stubberud er sikkerheten selv og sørger for at hvittrøyene leder 3-2 til pause.

2.omgang åpner med en helt annet intensitet. Rekruttene går rett i strupen på vertene og Braathen melder seg på med to flotte scoringer. Så etter timen spilt kommer dagens hendelse. Unge Dennis Hoel har ballen høyt i banen. Ikke fullt så unge Flåten kommer fram fra sin stopperposisjon og kaller på ballen. Den får han og fra 25 meter banker han ballen i mål. En uvirkelig prestasjon av 28-åringen.

2-5 virket som en trygg ledelse, men ikke på fredag. To drypp senere og ledelsen er krympet til 1 mål. Drivs utvalgte løfter seg et par hakk og plutselig er de tilbake i en tilsynelatende komfortabel tremåls ledelse.

Denne kampen hadde det meste og defensiv trygghet ble lagt igjen i garderoben av begge lag. Nok engang spiser hjemmelaget seg innpå etter ynkelig forsvarsspill og stillingen er 6-7. Det fører til paniske sluttminutter og unge Theo Jørgensen har et par glimrende redninger. Kenneth ofrer alt i duellspillet og på overtid roes nervene da Braathen kontrer inn sitt tredje og lagets åttende mål for kvelden.

En kokokamp ender med hockeysifre, men hva gjør vel det så lenge det blir 3 poeng. Neste rekruttkamp går av stabelen på stadion fredag 29 april kl.20.15. Da kommer Høybråten/Stovner 3 på besøk.

Grorud 3-Driv 2 6-8 (2-3)

Laget: (4-4-2)

Theo, Randem (Kevin 65) Flåten, Stubberud, Hoel, Braathen, Nordlie, Hov, Troy, Vemund (Sean 46) Kenneth.

Mål for Driv: Troy 2, Braathen 3, Stubberud, Flåten, Kenneth.