Sterk borteseier for juniorlaget

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 29. Jun 2015

(Kjelsås-Driv 1-3) Juniorlaget rundet av vårsesongen med en sterk borteseier fredag kveld. Med unntak av en liten periode midtveis i 2.omgang var våre unggutter klart dominerende og spilte på seg nødvendig selvtillit før Danacup senere i sommer.

Etter seieren sist uke var det en gjeng med fornyet selvtillit som dro til Oslos tak for å revansjere vårens hjemmetap for de blåkledde vertene. Drivs juniorer, for anledningen i hvitt, tar umiddelbart tak i kampen og styrer begivenhetene på Myhrerfeltet.
Haug er ivrig i innledningen og kommer til flere avslutninger fra distanse. Det blir riktignok uten uttelling, men tendensene er gode.

Omgangen er halvspilt da Felix spilles igjennom. Lysluggen parkerer sin oppasser og header ballen i bue over keeper som er på halvdistanse. Hvitskjortene fortsetter kjøret og bortesupporterne må gni seg i øynene da Felix sin avslutning mirakuløst blir reddet på streken av en oppofrende Kjelsåsspiller. Minuttet etter forsøker vertene seg, men et tannløst forsøk blir snappet kontrollert av burvokter Troy.

Kampen er 37 minutter gammel da Artan slår en av mange presise pasninger. Ballen stusses videre av Felix, der er Tobias på plass, runder av keeper og dobler ledelsen for bortelaget. Fullt fortjent og det skulle strengt talt vært mer. En betryggende ledelse skal forsvares inn til pause, men like før signalet får blåtrøyene straffe og reduserer til 1-2.

2.omgang er ikke gammel når nok et praktfullt angrep gir utbetaling. Et langt utspill fra Troy flikkes videre av kampens første målscorer. Vemund tar elegant med seg ballen, drar av en svimmel stopper og banker kula i lengste. Viktig scoring, på et viktig tidspunkt og dette ga ro i spillet vårt igjen.

Gjestene fortsetter å styre kampen og har god kontroll på et noe tafatt hjemmelag. Et godt og presist pasningspill var noe av nøkkelen til dette. I tillegg var angrepsspillet av tidvis god kvalitet og ikke minst dyktigheten med å variere i oppspillfasen.

Med et kvarter igjen tror Braathen han har punktert kampen etter en volleyscoring på pasning fra Vemund, men mannen med fløyte annullerer for offside. Etter dette mister vi initiativet og de blåkledde setter inn en liten sluttspurt. Vi blir løpende i mellom og Kjelsås skaper to gode muligheter, men Troy avverger ved begge anledningene.
Gutta roer det hele ned og tar kampen tilbake i sluttminuttene. Seieren er aldri truet og en fullt fortjent 3-poenger blir med tilbake til bygda.

Danacup venter i midten av juli, før serien starter opp igjen 14 august. I mellom her blir det også tid til litt ferie.

Kjelsås-Driv 1-3 (1-2)
Myhrerfeltet kg
Fredag 26.juni kl.18.30

Laget: (4-3-3)
Troy, Artan (Benjamin 90) Dennis, Stubberud, Anders (Bjørnar 46) Braathen, Matta, Haug (Ludvik 71) Vemund, Felix, Tobias.

0-1 Felix 21 min
0-2 Tobias 37 min