Tøff serieåpning for A-laget

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 21. Apr 2017

En marerittstart på kampen ødela mye for Driv i torsdagens serieåpning på Mjær stadion. Gutta i blått ble jagende etter hele kampen og et meget godt bortelag viste hvorfor de er favoritt til opprykk i årets 5 divisjon. (Foto: Magne Berg)

Driv hadde knapt vært borti ballen før den første satt i nettet for gjestene. Få touch og hurtig kombinasjonsspill gjorde vertenes forsvar til statister i åpningsminuttene. Riktignok svarer hjemmelaget like etter ved Knut Hovel Heiaas, men få minutter senere har Rustad satt to nye baller bak Bartosz. I denne perioden gikk det altfor fort for Driv, som slet med å komme i press på sine motstandere.

Hjemmelaget får justert seg noe og får gradvis bedre kontroll på kampen.

Blåtrøyene får flere overganger og med drøye 10 minutter til pause drar Stein seg gjennom og plasserer ballen i lengste hjørnet. Dessverre øker Rustad like før pause og lagene tar pause på stillingen 2-4.

Troy i fint Driv. (Foto: Magne Berg)

2.omgang starter langt roligere enn den første. Rødbuksene får være med på leken og tar bedre for seg i duellspillet. Det gir også rom for flere kontringer. Halvveis i omgangen kommer kveldens mål. Troy bryter og sender igjennom Nyquist fra egen halvdel. Han forserer 50 meter, forbi stopperen, rundt keeperen og setter ballen i tomt bur. 3-4 og hjemmelaget øyner nytt håp.

Rustad stresses noe, men roer nervene like etterpå. En avslutning fra bortelaget reddes på streken, men returen setter i mål igjen er Driv to mål bak. I sluttminuttene kontrollerer grønnbuksene kampen mot et slitent hjemmelag. På overtid fastsettes sluttresultatet til 3-6 etter at Driv har sendt frem mange spillere i jakten på redusering.

Rustad vinner fullt fortjent, men Drivs utvalgte viser god moral og jobber utrettelig igjennom hele kampen. Neste kamp er allerede mandag kl.20.15 på Mjær stadion. Motstander da er Kurer.

5.divisjon menn

Driv-Rustad 3-6 (2-4)

Mjær stadion, ca 50 tilskuere

Laget: (4-4-2) Bartosz, Vemund (Matas 81) Flåten, Stian (Haug 67) Tobias, Stein, Braathen, Troy, Fredrik (Hoel 46) Nyquist, Hovel (Sean 76)